Поліція Чернігівщини зафіксувала виникнення нової схеми обману громадян: зловмисники маніпулюють емоційною прив’язаністю людей до телекомунікаційного середовища та пропонують «поліпшити мобільний сервіс». Під приводом «допомоги» шахраї випитують реквізити банківських карток потерпілих та заволодівають коштами.
Днями до чернігівської поліції надійшла заява місцевої мешканки, яка постраждала від шахрайських дій фальшивої «співробітниці мобільного оператора». Ця жінка зателефонувала до потерпілої із пропозицією підключити нову послугу в мобільній мережі. Така новація нібито дозволить абоненту завжди залишатися на зв’язку, навіть попри негаразди в мережі. Потерпіла без вагань погодилася та виконувала всі вказівки псевдо-операторки.
У підсумку, жінка втратила 47 тисяч гривень зі своєї банківської картки. Потерпіла не врахувала, що номер її мобільного телефону «прив’язаний» до рахунку для здійснення банківських операцій.
Як слід поводитись у разі отримання подібного дзвінка?
Поліція рекомендує:
- Приймаючи дзвінок з незнайомого номера, будьте максимально уважні. Не поспішайте довіряти співрозмовнику, ставтеся критично до заманливих пропозицій.
- Якщо висувають умову, що для виконання певних дій потрібно повідомити пін-код вашої картки або одноразовий пароль з SMS-повідомлення — негайно завершуйте розмову. Це шахрай!
- У разі отримання пропозицій поліпшити стандарти зв'язку чи мобільного інтернету — зателефонуйте на «гарячу лінію» свого мобільного оператора або завітайте особисто до його пункту роботи з абонентами.
Якщо ж ви постраждали від шахрайських дій — якомога швидше телефонуйте за номером «102» або звертайтеся до чергової частини територіального підрозділу поліції. Пам’ятайте: своєчасне звернення підвищує ймовірність викриття та затримання шахрая!
Сектор комунікації
поліції Чернігівської області